Arnavutluk
- Geçici görevlendirmeye tabi sigortalılık statüleri hangileridir?
5510 sayılı Kanunun 4/1-(a) bendine göre bir işveren tarafından hizmet akdine tabi olarak çalışanlar ile 4/1-(b) bendine göre kendi adına ve hesabına bağımsız çalışanlar.
- Geçici görev süresi ne kadardır?
İlk geçici görevlendirme süresi azami 24 aydır.
Çalışma süresinin 24 ayı aşması ve işverenin talep etmesi halinde, geçici görev süresi her iki Tarafın Yetkili Makamlarının önceden onayı ile 36 ay daha uzatılabilmektedir.
- Geçici görevli için SGK tarafından hangi belge düzenlenir?
Türkiye’den Arnavutluk’a geçici görev kapsamında ilk kez gidecek veya mevcut geçici görev süresini uzatacak sigortalı için başvuruya istinaden TR/AL 1 formüleri, sigortalının işyerinin kayıtlı olduğu sosyal güvenlik il müdürlüğü (SGİM) veya sosyal güvenlik merkezi (SGM) tarafından düzenlenerek, Arnavutluk yetkili kurumuna verilmek üzere sigortalı veya işverene iki nüsha olarak verilir.
Arnavutluk’tan Türkiye’ye geçici görev kapsamında ilk kez gidecek veya mevcut geçici görev süresini uzatacak sigortalı için Arnavutluk yetkili kurumu tarafından düzenlenmiş olan AL/TR 1 formülerinin, geçici görevli olarak gelinen iş yerinin kayıtlı olduğu SGİM veya SGM’ye teslim edilmesi gerekmektedir.
- Geçici görevle Arnavutluk’a gidenler Sözleşme kapsamında sağlık yardımlarından yararlanabilir mi?
5510 sayılı Kanunun 4/1-(a) bendi kapsamındaki sigortalı ve bu sigortalıların beraberindeki aile bireyleri Kurum adına Arnavutluk mevzuatının öngördüğü sağlık hizmetlerinden durumları derhal (acil) tedaviyi gerektirdiği zaman yararlanabilmektedir.
- Sağlık yardımı nasıl sağlanır?
Sigortalıların, Kurum tarafından düzenlenmiş ve Arnavutluk’ta bulunduğu sürece kendisinin ve aile bireylerinin Kurum hesabına sağlık yardımlarından yararlanabileceğini gösterir TR/AL 4 formülerine sahip olmaları gerekmektedir.
Arnavutluk sigortalılarının geçici görevli olarak Türkiye'de bulunduğu sırada kendisi ve beraberindeki aile bireyleri, Arnavutluk yetkili kurumu adına ülkemiz mevzuatının öngördüğü sağlık hizmetlerinden durumları derhal (acil) tedaviyi gerektiren durumlarda yararlanabilmektedir.
Arnavutluk sigortalılarının, ülkemizde Kurum mevzuatının öngördüğü sağlık hizmetlerini alabilmeleri için Arnavutluk sigorta kurumları tarafından düzenlenmiş ve geçici görev süresi boyunca kendisi ve aile bireylerinin Arnavutluk yetkili kurumu adına sağlık yardımlarından yararlanabileceğini gösteren AL/TR 4 formüleri ile birlikte geçici görev süresi boyunca Arnavutluk mevzuatına tabi olduğunu gösteren AL/TR 1 formülerine de sahip olmaları gerekmektedir.
Arnavutluk sigortalılarının, ülkemizde Kurum mevzuatının öngördüğü sağlık hizmetlerini alabilmeleri için Arnavutluk yetkili kurumunca düzenlenmiş AL/TR 4 formüleri ile ilk müracaatlarını en yakın SGİM/SGM’lere yapmaları gerekmektedir.
Arnavutluk sigortalıları Yurtdışı Provizyon Aktivasyon ve Sağlık Sistemi (YUPASS) kapsamına alınana kadar AL/TR 4 formülerinde kayıtlı kişilere Kurumca sağlık yardımlarına müstahak olduklarına dair “Sosyal Güvenlik Sözleşmesine Göre Acil Haller Kapsamında Sağlık Yardım Belgesi” verilir. Arnavutluk sigortalıları, bu belgeler ile Kurumun anlaşmalı olduğu sağlık hizmet sunucularından Kurum hesabına sağlık yardımlarından faydalanabilirler.
- Geçici görevli için SGK tarafından düzenlenen belgelerin Arnavutluk’da teslim edileceği muhatap Kurum neresidir?
INSTİTUTİ İ SİGURİMEVE SHOQËRORE
Drejtoria e Integrimit, Marreveshjeve Reformave dhe Kerkimit Social
(Arnavutluk Sosyal Sigorta Kurumu)
Adres: Rruga e Durrësit, Nr. 83, Tirana, ARNAVUTLUK